Alfie Kohn parenting neconditionat | Willing

Alfie Kohn parenting neconditionat

Conferintele Alfie Kohn

Alfie Kohn este unul dintre cei mai revoluţionari speakeri internaţionali pe teme de parenting şi educaţie. Este autorul a 14 cărţi, din care amintim “Parenting Necondiţionat”, (publicată în limba română la Editura Multi Media Est în 2013), “Punished by Rewards” (în curs de apariție la Editura Multi Media Est), “The Schools our Children Deserve”, “No contest: the Case against Competition” și “The Myth of the Spoiled Child”, publicată primăvara aceasta. În Statele Unite ale Americii este descris drept unul dintre „cei mai înverşunaţi critici ai folosirii notelor şi testelor strandardizate în educaţie”. A fost invitat de două ori la „The Oprah Winfrey Show”, a apărut în nenumărate emisiuni radio şi TV, iar anul trecut s-a aflat în topul vizionărilor emisiunii Garantat 100% de la TVR. Îşi dedică mare parte din timp conferinţelor pentru părinţi, cadre didactice şi specialişti în domeniul cercetării. Kohn trăieşte în realitate în Boston, iar virtual pe www.alfiekohn.org.

CONFERINȚA 1: 10:00 – 13:00
DINCOLO DE EDUCAȚIA CONVENȚIONALĂ (1)

Dincolo de disciplina convențională (1): Ce e în neregula cu pedepsele sau recompensele

În mod convenţional, recomandările în creşterea copiilor iau două forme: ameninţările (pentru care se mai foloseşte şi eufemismul „consecinţe”) sau mita („întărirea pozitivă”). Fie ne facem copiii să sufere ca să-i „învăţăm minte”, fie îi ademenim cu bunătăţi ca să facă ce li se cere. În cadrul aceastei conferinţe, autorul american Alfie Kohn ne va arăta că recompensele şi pedepsele sunt două faţete ale aceleiaşi monede şi că niciuna nu cumpără mai mult decât obedienţa temporară a copilului.
Manipularea comportamentului – prin time-out, laude, privilegii oferite sau retrase – nu-i va ajuta niciodată pe copii să se gândească la ce fel de oameni îşi doresc să devină. În loc să-i încurajăm pe copii să-şi asume răspunderea propriilor acţiuni, îi facem dependenţi de pedepse sau de recompense. În loc să promovăm generozitatea şi compasiunea, îi deteminăm să se concentreze asupra consecinţelor pe care le are faptul că le fac pe plac adulţilor.
În efortul nostru de a deveni părinţi sau dascăli mai buni, nu trebuie doar să adoptăm noi tehnici, ci şi să respingem „înţelepciunea convenţională” şi practicile tradiţionale pe care suntem încurajaţi să ni le însuşim. Pentru a evolua, Alfie Kohn susţine că este important să ştim nu doar ce să facem, ci şi ce să nu facem şi de ce.

CONFERINȚA 2: 14.30 – 17.30
DINCOLO DE EDUCAȚIA CONVENȚIONALĂ (2)

Dincolo de disciplina convenționala (2): De la condiționări și amenințări la cooperare și înțelegere – instrumente practice pentru părinți și pedagogi

În cadrul celei de-a doua conferinţe – care poate fi privită şi ca o continuare a primei conferințe – Alfie Kohn susţine că, pentru a-i ajuta pe copii să devină oameni buni, este important să abandonăm strategiile autoritare în favoarea unor abordării bazate pe cooperare. Nu veţi pleca cu o reţetă – căci este imposibil să oferi sfaturi care să se potrivească tuturor copiilor -, ci veți descoperi câteva linii directoare ce pot fi adaptate în funcţie de situaţia fiecărei familii sau clase. Angajamentul de a adopta un stil de educație bazat pe colaborare ne obligă să fim atenți şi la ce anume le cerem copiilor, nu doar la tehnicile prin care să-i determinăm pe copii să facă ce le cerem. Ne obligă să ne schimbăm presupunerile legate de motivaţia copiilor şi poate chiar cele legate de natura umană. Ne îndeamnă să avem curajul să ne imaginăm cum arată lucrurile şi din perspectiva copiilor şi să le oferim acestora un cuvant de spus în propria lor viaţă, renunţând noi la o parte din control. În fine, la baza tuturor strategiilor colaborative se află nevoia de a transmite clar celor mici că nu este necesar să ne câştige aprobarea, că îi iubim nu pentru ceea ce fac, ci pentru ceea ce sunt. Acesta este, în fond şi la urma urmei, principiul de bază al parenting-ului necondiţionat.

sursa totuldespremame.ro

Share This